Abstract
Namen:Deskriptivna analiza spremljanja okužb s SARS-CoV-2 pri otrocih inmladostnikih ter pedagoškem kadru v vzgojno-izobraževalnih zavodih(VIZ) v Sloveniji z namenom usmerjanja priporočil za obvladovanjecovid-19 na področju vzgoje in izobraževanja.
Metodologija:Analiza podatkov iz epidemiološkega spremljanja okužb s SARS-CoV-2pri otrocih in mladostnikih ter pedagoškem kadru v VIZ za prve štirimesece šolskega leta 2020/2021, ki so bili pridobljeni na podlagizakonsko obvezne prijave potrjenih primerov okužb s SARS-CoV-2 inepidemiološkega poizvedovanja. Otroke in mladostnike smo razvrstiliv ravni vzgoje in izobraževanja glede na starost ob okužbi.Pedagoški kader smo razvrstili na podlagi podatkov izepidemiološkega poizvedovanja. Časovne trende širjenja okužbe smoprikazali skupaj s časovnico sprejetega ukrepa pouka na daljavo.
Rezultati:V opazovanem obdobju je bilo med otroki in mladostniki potrjenih 4273primerov okužbe s SARS-CoV-2, kar predstavlja 4,1 % vseh potrjenihprimerov v Sloveniji. Naraščajoči trend v številu potrjenihprimerov med otroki in mladostniki se je ustavil z uvedbo pouka nadaljavo, učinek katerega se je pokazal zlasti pri tretji triadiosnovne šole (OŠ) in srednji šoli (SŠ). Glavna omejitev raziskaveje razlika v protokolu testiranja za otroke do 10. leta glede naprotokol za osebe nad 10 leti starosti, a je kljub tej razlikitestiranje v Sloveniji dostopno vsem.
Zaključek:Predlagamo, da odločevalci pri oblikovanju ukrepov prioritetnoupoštevajo izvajanje pouka v VIZ za predšolske otroke in učenceprvih petih razredov OŠ pod pogoji, ki bodo zagotavljalivzpostavitev vzdržnega in varnega sistema vzgoje in izobraževanjaza otroke, učence in zaposlene.
Keywords
- SARS-CoV-2
- otroci
- mladostniki
- vzgojno-izobraževalni zavodi
- Slovenija